När ingen längre lyssnar

Det finns vissa saker som faktiskt känns relevanta att dela med sig av, men plötsligt är det som att omvärlden har slutat lyssna. Det är som att alla som skulle brytt sig har slutat bry sig, alla som borde ha lyssnat går därifrån. Det är lite som när hela klassen skolkar och läraren står där och väntar men ingen kommer. Jag vill dela med mig, jag vill lära ut, jag vill låta människor veta att dom inte är ensamma, jag vill bidra, men ni har slutat lyssna.

Det finns inte längre något gehör och jag vet inte hur jag ska formulera, förändra, komplexisera för att ni ska lyssna längre. Jag vet inte hur jag ska uppmärksamma, konkretisera, omformulera för att ni ska lyssna.

Jag kanske bara borde vara tyst tills någon frågar om min kunskap. Eller tyst tills någon frågar om hjälp, men jag vill inte vara tyst, jag tystas inte ner. Jag läser och vill berätta och lär mig och vill förklara. Jag kanske inte fungerar som er, jag kanske inte fungerar alls men jag vill förklara, formulera, fantisera och jag vill dela med mig. Jag vill berätta och se vad ni säger. Men det är ingen som vill höra.

Leave a comment